Review: Fujifilm Instax mini 8 camera

Opgelet, er is een hele leuke nieuwe camera te koop, en guess what; ik heb hem voor je getest!

instax 1
Deze superleuke en uberhippe camera spuugt je foto’s meteen uit, hoe leuk!?

Vroeger had je natuurlijk al Polaroid camera’s, toen kwamen de rolletjes, daarna de digitale camera’s, spiegelreflex en digitale spiegelreflex, systeemcamera’s… Oke, ho! Even lekker terug naar de tijd dat het nog allemaal simpel was. Geen filters, geen “onee, wat kijk ik dom! even opnieuw!” maar gewoon point, shoot en daar is je foto! Ik hou er wel van, geen perfecte foto’s, maar het echte moment! En deze nieuwe camera ziet er ook nog eens prachtig uit.

Fujifilm Instax mini 8

instax 2

Hij is verkrijgbaar in zwart, wit, pastel blauw, pastel roze en deze mooie zachtgele variant. Ik heb die van mij besteld bij hema.nl waar hij nu nog in de aanbieding is voor 59 euro. Maar op Ebay kun je hem ook bestellen. De foto-casettes zijn niet goedkoop, ik kom op ongeveer 60 cent per foto. Momenteel zijn ze te koop bij hema.nl en ook via Ebay. Via Ebay zijn verschillende aanbiedingen te vinden, het enige nadeel is dat de levering wat langer duurt omdat het vaak uit Hong Kong of China moet komen. Een voordeel is dat verzenden vaak gratis is, dus je geduld wordt beloond!

instax 3

Ondanks dat hij er heel retro uitziet, heeft hij wel degelijk moderne functies. De flits gaat automatisch aan bij elke foto en hij heeft een soort sensor, die aangeeft welke setting je moet gebruiken (binnenshuis, bewolkt, zonnig of heel erg zonnig). Hierdoor maak je in alle omstandigheden mooie foto’s. Ik heb er inmiddels 2 casettes van 10 foto’s doorheen geschoten en ik ben erg blij met het resultaat.

instax 4

Op hema.nl kun je ook leuke accessoires bestellen voor je Instax, zoals een fotoboekje of blikje om de foto’s in te bewaren, stickers, kaarten en een camerariem. Nog een voordeel, geen gedoe met kabels om de camera op te laden, want hij werkt gewoon lekker ouderwets op twee AA-batterijen. Leuk voor jezelf of als kado!

Heb je ‘m ook en heb je nog leuke tips, laat ze achter in de comments!

Nog meer reviews over gadgets lezen? Lees mijn review over de Encase Big Softy iPad hoes.